🌤ماهشهر🛫🧳

آسمانی شو که از یک خاک سر بر می کنند بید های سر به زیر و سرو های سربلند

🌤ماهشهر🛫🧳

آسمانی شو که از یک خاک سر بر می کنند بید های سر به زیر و سرو های سربلند

پیوندهای روزانه

📜°•الغارات•°🕯

شنبه, ۷ مرداد ۱۴۰۲، ۰۱:۴۶ ب.ظ

مردی از جای برخاست و گفت یا امیر المومنین با ما از فتنه ها سخن بگو ؛

علی علیه السلام فرمود: 

" فتنه ها چون فراز آیند شناخته نشوند که حق چیست و باطل کدام است. چون بازگردند آنگاه حقیقتشان نمایان شود. چون می آیند ناشناخته اند و چون پشت می کنند شناخته ."

 

مردی دیگر پرسید : یا امیر المومنین در این زمان باید چه کرد ؟

 

علی علیه السلام جواب داد: 

" به خاندان پیامبر ص خود نگاه کنید. اگر در خانه نشسته اند در خانه بنشینید و اگر شما را به یاری خوانده اند به یاریشان برخیزید تا پاداش یابید. ولی بر آنان پیشی نگیرید تا گرفتار بلا نشوید"

 

شخصی سوال کرد که یا علی، پس از آن چه خواهد شد؟ 

 

علی ابن ابیطالب  فرمود: 

" خداوند به وسیله ی مردی از خاندان ما فتنه را می شکافد . پدرم فدای آن فرزند بهترین کنیزان باد که آنها را به خواری می افکند و جام لبریز شوکران مرگ را به کامشان می ریزد. "

 

______________________________________

 

"..... اما بعد ، شما را بر گردن من حقیست و من را بر گردن شما حقیست. حقی که من بر شما دارم یکی این است که به بیعتی که با من کرده اید وفا کنید و در حضور و غیبت نیک خواه من باشید و چون شما را فرا می خوانم پاسخم گویید و چون فرمانتان می دهم فرمانم برید ؛ اما حقی که شما بر عهده ی من دارید... این که تا زمانی که همراه شمایم نیک خواه شما باشم  و وظیفه ی شما را از بیت المال نیک ادا کنم . تعلیمتان دهم تا نادان نمانید و تادیبتان کنم تا تجربه اندوزید. خداوند زمانی شما را خیر می دهد که از آنچه مرا نا خوش دارد پرهیز کنید و اعمالتان بر وفق مراد و میل من باشد. آنگاه آنچه دوست دارید را به دست می آورید و به آنچه آرزوی آن را در دل می پرورید خواهید رسید. "

____________________________________

 

"در راه خدا به جهاد روید"

سرانشان گفتند نه . در هوای گرم به جهاد نروید! 

خدای تعالی به پیامبرش گفت: " بگو آتش جهنم گرمی اش سخت تر است اگر می فهمیدید. " 

" گواهی می دم که من از رسول اکرم صلی الله علیه و آله وسلم شنیدم که می گفت مردن در بستر، سخت تر است از ضربت هزار شمشیر و این را جبرئیل به من خبر داد. "

____________________________________

از علی علیه السلام روایت کرده اند که فرموده : " از محبوبم رسول خدا ص در خاطر دارم که چیزی برای فردا ذخیره نمی کرد. من چنانم که محبوبم می کرد. " 

علی علیه السلام از جمعه تا جمعه ی دیگر عطا می داد ...

مجمع تیمی می گوید امیر المومنین بیت المال را آب می پاشید و در آن نماز نافله به جای می آورد و  می فرمود : " ای بیت المال؛ روز قیامت شهادت بده که من از مال مردم هیچ در تو نگه نداشتم. "

____________________________________

پس عقیل گفت: ای معاویه او کیست که در سمت راست توست؟

معاویه گفت: عمرو بن العاص .

عقیل گفت : این کسیست که ۶ مرد ادعای پدری او را داشتند و عاقبت از میان آنان مردی که قصاب بود بر دیگران غلبه یافت.

____________________________________

 

و قس باقی علی هذا.......

 

 

نه خدا توانمش گفت نه بشر توانمش خواند 

متحیرم چه نامم ، شهِ ملک لا فتی را .......

 

 

 

+ غربت و غربت ... به غیر از عالِمِ غَریب چه می توان به علی "علیه السلام گفت" ؟ 

من نه منابع اسلامی را زیاد خوانده ام نه منابع تاریخی را 

اما از همه ی این کتاب فهمیدم که بی سوگیری، حقیقت است 

فقط روایت کرده دانش و غربت را 

شیعه باشی و آنجا که امیر المومنین می گوید:

" روزی می رسد که بنی هاشم حاضرند شتر ها سر ببرند و هرچه دارند و ندارند را بدهند تا مرا داشته باشند و از راهنمایی هایم بهره ببرند اما دیگر من نیستم. و امروز که هستم کسی یاری ام نمی کند و سخنانم را در نمی یابد..."

 

اشک به حلقه ی دَرِ چشمانت نکوبد؟ 

 

حلقه ی قلب انسان کوفی سنگی تر از این بود که به دامن عشق تو بیاویزد

حلقه ی دَرِ کوچه ی کوفی به دامنت آویخت که نروی 

عشق اما وقتی صدا بزند 

کعبه ی ناطق را هم به مسلخ خویش می کشاند....

 

 

 

°•یا علی •°....... :)

 

 

  • ماه زده

نظرات  (۴)

حس پدری‌ای که آدم از امیرالمؤمنین میگیره جای دیگه پیدا نمیکنه

پاسخ:
آره واقعا :(
کاش توفیق استفاده ا محضر ایشون رو داشتیم

نمی دونم چرا ماه به روایت آه رو بیشتر دوست داشتم

پاسخ:
منم 
ماه به روایت آه که خیلی ناز و قشنگ بود 
من کلی سوال در مورد حضرت ابوالفضل داشتم همیشه 
به همش جواب داد 

شاید چون جدید تر بود نثرش 
ولی هر دوشون در مورد عقیل و امام علی اشتراک داشتن

خدا با امیرالمومنین علی علیه السلام محشورت کنه دختر.

آفرین

دختر جوانی در سن و سال شما، یک چنین عشق و حالی با علی بن ابیطالب علیه السلام داشته باشه قدردانی داره.

خدا نگهدارت باشه دخترم.

پاسخ:
اگر قابل و لایق باشم🥺😢💔💔

سلامت باشید 
خدا حفظتون ‌کنه 
  • مهرداد ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏
  • الان هم  امام زمان مثل امام علی ع تنهاست،

    الغارات که می‌خونه آدم ، ناراحت می‌شه از این همه بی وفایی کوفی ‌ها و مردم عراق

    پاسخ:
    بله💔
    و پیش بینی های امام در مورد بعد از خودشون و آخر الزمان چقدر دقیق بود

    شما پست نمی ذارید در مورش؟ 
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">