🌃ماهشهر🌙

آخرین منزل ما کوچه‌ی سرگردانی است در به در، در پی گم کردن مقصد رفتیم

🌃ماهشهر🌙

آخرین منزل ما کوچه‌ی سرگردانی است در به در، در پی گم کردن مقصد رفتیم

🌃ماهشهر🌙

مستی نه از پیاله نه از خم شروع شد
از جادة سه‌شنبه شب قم شروع شد

آیینه خیره شد به من و من به‌ آیینه
آن قدر خیره شد که تبسم شروع شد

خورشید ذره‌بین به تماشای من گرفت
آنگاه آتش از دل هیزم شروع شد

وقتی نسیم آه من از شیشه‌ها گذشت
بی‌تابی مزارع گندم شروع شد

موج عذاب یا شب گرداب؟! هیچ یک
دریا دلش گرفت و تلاطم شروع شد

از فال دست خود چه بگویم که ماجرا
از ربنای رکعت دوم شروع شد

در سجده توبه کردم و پایان گرفت کار
تا گفتم السلام علیکم ... شروع شد.......




فاضل نظری

پیوندهای روزانه
۲۴
اسفند ۰۲

مدت هاست خیره موندم به یه نقطه 

دارم فکر می کنم پارسال این موقع کجا بودم

امسال کجام

دارم فکر می کنم گمراهی ها چطور از زندگیم پاک شد

چادر چطوری اومد نشست رو سرم

دارم فکر می کنم کل ۲ ترم پارسال یه بار هم نرفته بودم سر بزنم به شهدای گم نام دانشگاهمون 

چطوری امسال اگه چند روز نبینمشون دلم براشون تنگ میشه

داشتم فکر می کردم چی شد

من که کار خوبی نکردم

من که روز به روز تاریک تر و گناهکار تر بودم

چی شد که اینطوری شد ؟

 

به سر منشأ همه ی تحول ها که رسیدم ،

اون اول اول اول اولش.....

 

یه بیت اومد تو ذهنم

 

از لطف اوست هرکه به جایی رسیده است ،

خیلی حسین زحمت ما را کشیده است ........ 🥲💔

 

 

+ای سایه‌ات فتاده به روی سرم حسین
معنای واقعی اصول الکرم حسین

 

یک یاحسین گفتم و دیدم غمی نماند

تسکین دردهای دل مضطرم حسین
***
یادم نمی‌رود که همه عزتم تویی
من پای سفرۀ تو شدم محترم حسین

 

لطفی که کرده‌ای تو به من مادرم نکرد

ای مهربان‌تر از پدر و مادرم حسین
***
من سال‌هاست در به در روضه توام
داغ تو را به جان و دلم می‌خرم حسین

 

در کوچه‌های سینه زنی سالیان سال

در حسرت هوای حرم می‌پرم حسین
***
کابوس من شده غم دوری کربلا
در خواب هم ذکر لب من حرم حسین

 

تا گفتم اسم کرب و بلا را دلم گرفت

مانند خواهری که صدا زد دلم حسین
***
اینجا کجاست؟ خواهرت افتاد از نفس

رحمی نما به سینۀ شعله ورم حسین

 

اینجا عجیب بوی فراق تو می‌رسد

یک دم نگاه کن تو به چشم ترم حسین
***
زینب کجا و مجلس نامحرمان کجا
یک ذره حق بده نشود باورم حسین

 

مجموع حرف‌های من اینجا خلاصه شد

در یک کلام: ای همۀ باورم حسین...!

 

 

حسین صیامی

 

 

 

 

 

+

ای خسته از جماعتِ غرقِ ریا حسین

ای دل بُریده از همه ی رنگ ها حسین

بر قتلِ تو فقیهِ دروغین بداد رأی

ای کشته ی شیوخِ مقدس نما حسین

سَمتِ تو از تمامی مردم فراری ام

ای با غریب های جهان آشنا حسین

ای بی کفن رها شده ی دشتِ کربلا

ما را به حالِ خود تو نکردی رها حسین

مصراعِ (شهریار) چنین نیز خواندنیست:

ای عهده دارِ مردم بی دست و پا حسین

در حقِ دشمنانِ خودَت هم تو سالها

کردی به جای لعنت و نفرین دعا حسین

با یک نفس تمامِ جهنم شوَد بهشت

گویند اگر جهنمیان یک صدا : حسین

امیدِ عابدان شده بعد از نماز حج

امیدِ عاشقان شده بعد از خدا حسین

آری برای یاری او استخاره ها

کردند مومنان و نماندند با حسین

معیار اگر که پینه ی پیشانی است و ریش

تنها نبود این همه اربابِ ما حسین

ننگا به ما که بی ادبانه برایمان

گشته خلاصه در عطش و کربلا حسین

من از حسینِ معرکه گیران گریختم

از این حسین راهِ زیادیست تا حسین

او را اگر که زنده شود باز می کُشند

یک عِدّه زاهدانه و با ذکرِ یاحسین!

ای کشته ی حسادت دنیا حسین جان

ای تشنه ی مُقطَع الاعضا حسین جان…

 

محسن کاویانی

 

 

 

موافقین ۹ مخالفین ۰ ۰۲/۱۲/۲۴
ماه زده

نظرات  (۵)

هر کسی که به امام حسین وصل شد نجات پیدا کرد، قربون محبت و کرمش که تمومی نداره :) دیدی بدترین روزا هم عوض میشه ماهزده خانم؟ :)

پاسخ:
سلام مجنون او... بید مجنون .... مجنون حسین :))
حالت چطوره ؟

چقدر حس خوبی داشت این متنت!

الحمدلله علی کل حال 🌱

پاسخ:
بشرا جانم....🥺😍🥲❤

الحمدلله

شک نکن که لطف حضرت زهرا (س) ست و پسر به فرمان مادرشه ❤ 

 


یه سوال دارم مگر ما دل نداریم ای خدا !؟
یا مگر جا تنگُ بود از بهر ما در کربلا ؟

 

انشالله اربعین ، بین الحرمین ، با چادر قشنگت ، ببینمت 🌹

پاسخ:
عزیزدلم....


من که می دونم بی لیاقت ترین بودم
ولی از احسان و کرم اونا بعید نبود


همچنین کربلایی نفس خاتون🥺😍😍❤❤
۲۵ اسفند ۰۲ ، ۲۲:۵۱ Just A tiny bit of dust

بد یاد قرآن خوندن توی کاخ سفید کنار بایدن افتادم

خوش به حالت که این همه تغییر کردی

پاسخ:
خوش به حال شما که از اول اینطوری بودید

سلام بر آبجی ممد خوبین؟ 

مهمون نمی‌خواهید ؟ :دی  

 

با شروع بهار همه چیز رنگ و بویی تازه به خود می‌گیرد
این افسانه زیبا و ماندگار همیشه در خاطره‌ها خواهد ماند
که هر شخص احساس می‌کند که نخستین روز از بهار مشابه اولین روز آفرینش است
آغاز بهار و زنده شدن زمین مبارک باد

عید نوروز بر شما و خانواده محترم مبارک باد .

پاسخ:
سلام جناب آقای رحمانی 
سال نوتون مبارک باشه 
ایامتون به شادی ان شاالله 

از این طرفا ؟

خوش آمدید 


تشکر 
با آرزوی بهترین و هیجان انگیز ترین و خبر ترین اتفاقات برای شما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">