🌃ماهشهر🌙

آخرین منزل ما کوچه‌ی سرگردانی است در به در، در پی گم کردن مقصد رفتیم

🌃ماهشهر🌙

آخرین منزل ما کوچه‌ی سرگردانی است در به در، در پی گم کردن مقصد رفتیم

🌃ماهشهر🌙

مستی نه از پیاله نه از خم شروع شد
از جادة سه‌شنبه شب قم شروع شد

آیینه خیره شد به من و من به‌ آیینه
آن قدر خیره شد که تبسم شروع شد

خورشید ذره‌بین به تماشای من گرفت
آنگاه آتش از دل هیزم شروع شد

وقتی نسیم آه من از شیشه‌ها گذشت
بی‌تابی مزارع گندم شروع شد

موج عذاب یا شب گرداب؟! هیچ یک
دریا دلش گرفت و تلاطم شروع شد

از فال دست خود چه بگویم که ماجرا
از ربنای رکعت دوم شروع شد

در سجده توبه کردم و پایان گرفت کار
تا گفتم السلام علیکم ... شروع شد.......




فاضل نظری

پیوندهای روزانه
۰۴
فروردين ۰۳

یه قضیه ای که اکثر بچه مذهبی های از اول مذهبی نمی دونن قضیه ی توفیقه

فکر می کنن عادیه چادر سر کردن

فکر می کنن با پاس خودشون می رن روضه ی امام حسین ع 

فکر می کنن رفیقشون بهشون پیشنهاد داده بیا اینجا چای بریز 

فکر می کنن تسبیحات حضرت زهرا ی بعد نمازشون واسه اینه که بهش عادت کردن

 

نه داداش من نه آبجی من

 

 

تواب ها اینو می دونن که چقد باید سختی بکشن و غربال بشن و بسوزن تا بهشون اجازه داده بشه چادر حضرت زهرا رو سر کنن

چقد باید گریه کنن تا لایق بدوننشون سینه زن امام حسین ع تو پیاده رو اشتباهی کفششون رو لگد کنه 

 

اگه بهتون بگم نماز خوندن رو مهر امام حسین علیه السلام هم لیاقت می خواد و سهم هرکسی نمیشه باورتون میشه؟

ماه ها باید مرتب نماز بخونی تا بهت اجازه بدن این بار سرت رو روی تربت بذاری جای سنگ!!

 

بچه مذهبی های از اول مذهبی 

خدا شاهده قدر بدونید 

اگه ما روزه می گیری

اگه روزی ۵ بار سر می ذاری رو این زمین

اگه غیبت نمی کنی 

تو منتی سر خدا نداری

خدا سر تو منت داره که اجازه می ده تو مناسکش رو انجام بدی 

 

 

حالا در ادامه ی این ..‌‌......

فهمیدم خدا تا توفیق یه چیزی رو نده نمیشه 

مثلا می خوای نماز بخونی در حالی که برات سخت ترین کار دنیاست 

به خودت می گی سنگ هم از آسمون بباره من این نماز رو باید بخونم 

با یه پیامک ایرانسلی عزیز ترکش می کنی .....!

هرچقدرم خودت بخوای تا خدا نخواد این گره آسون شدنه برات باز نمیشه 

تنها راه اینه که همون طور به سختی و با کم و کاست کارمون رو استمرار بدیم تا به چشم خدا بیایم و بهمون توفیقش رو بده 

 

 

مامانم امروز می گفت شهید ها خیلی آدم های خاصی بودن ... خیلی خوب بودن ..... خدا انتخابشون کرده بوده 

 

دو سه تا منبر رفتم که نه ملکه خانمِ من ! اونا هم مثل ماها بودن ، ما هم می تونیم برسیم به اون مقام اگه تلاش کنیم و اونا هم مثل ما آدم های معمولی بودن.....

 

 

 

از همین تریبون اعلام می کنم رفقا اشتباه کردم.......

اونا اصلا آدم های معمولی ای نبودن

اونا عزیزدردونه ها و سوگلی های خدا بودن

اگه اخلاقشون خوب بوده خدا خواسته باشه 

اگه نماز شب هاشون طولانی بوده خدا حرف زیاد باهاشون داشته که بگه 

اگه گم نام بودن چون خدا تو خلوت اینقد نازشون رو می خریده که نیازی به کس دیگه نداشتن اصلا 

 

اشتباه کردم دوستان اگه گفتم در باغ شهادت رو به روی عاشقا بازه ‌‌‌..... 

در باغ شهادت بستس دوستان 

:)))

 

 

تا خدا شرایطش رو فراهم نکنه حسن خلق ها با عصبانیت می ریزه به هم

نماز صبح رو هم خواب می مونیم چه برسه به نماز شب 

با پدر و مادر دعوا می کنیم جای اکرام و احسان

 

 

اما از اونجایی که ما بچه پایینیم و بچه پایین باخت نمی ده ،

سوسکی در غالب کوزت کاروان وارد دم و دستگاه شهدا می شیم

 

ما والا حاضریم گرد و خاک کفش مهمون های این عزیز دردونه ها رو پاک کنیم بزنیم به صورتمون 

ما والا حاضریم خادم خادم خادم خادم خادم این سوگلی های خدا باشیم

ما والا راضی ایم

ما والا باخت نمی دیم‌

 

 

:)))

 

 

 

موافقین ۶ مخالفین ۱ ۰۳/۰۱/۰۴
ماه زده

نظرات  (۵)

سلام برسون بهشون.

پاسخ:
بزرگیتونو می رسونم

خبر جدید فاجعه ی عظیم بیمارستان شفای غزه هولناک بود.

درد سنگین زنان غزه کمرشکن بود.

امان ازین درد.

امان ازین همه سکوت.

امان ازین همه غفلت.

امان از عذابی که ما را در خودش فرا خواهد گرفت.

 

أین المُعِدُّ لقطع دابرِ الظَّلَمَة؟

 

تکرار دیگر واقعه ی حَرّه.

پاسخ:
سلام پروانه خانم .‌‌......


دیدید چی شد ؟
دیدید چی شد ؟ 🥲🥺😭😭😭💔💔


درست جلوی چشم های ما ....
درست جلوی چشم های ما ......


خداوند خودش نجات‌مان بده
خداوند ما رو از غفلت نجات بده .......



واقعه ی حره ؟
۰۵ فروردين ۰۳ ، ۲۰:۴۷ .. ــاوقــ ـــاتـــ ..

چرا دیگه؟!

در باغ شهادت در روسیه باز است.

پاسخ:
#منطقی

سلام

 

به نظر من که تو اینطور مسائل، خیلی چیزا دخیله.. از دعاهای آبا و اجداد گرفته تا اولین لحظات تشکیل وجود یک انسان گرفته تا اینکه بعدها تو زندگیش لحظه به لحظه چه کارایی میکنه و چه تصمیماتی میگیره و چه کسانی دعاش میکنن و.. 

ولی نهایتش اینه، کسی که میاد تو این راه باید قدر بدونه.. باید دعا کنه برای اونایی که تاثیر گذاشتن و دعاش کردن تا توی این راه باشه و بمونه.. این موندنه خیلی مهمه.. چون خیلی ها بودن تو این راه ولی خب نموندن.. 

و اینکه، در هر قدم خیر و خوبی که انسان برمیداره، قطعا تلاش شیطان و نفس آدمی هست که نگذاره واردش بشی.. هر کسی با یک مدل.. بخاطر همینه که یهو از یه آدم فول مذهبی، یه چیزی میبنیم که انتظارشو نداشتیم.. 

و در مورد شهادت.. مقاوم والاییه که خیلی میشه در موردش صحبت کرد.. ولی کافیه از ماجرای کربلا درس بگیریم.. تو لشکر امام حسین (ع)، آدم هایی بودن که اصن بهشون نمیخورده یه روز بیان و بشن یار امام حسین (ع).. حالا اینکه چه عاملی باعث شده اون آدم یه روز بشه یار امام حسین (ع) و شهید بشه.. باید در موردش فکر کرد.. این ماجرا تا به امروز تو تمامی اتفاقات بازم رخ داده.. یعنی تاریخ تکرار میشه.. ولی خب مثال های زیادی از دفاع مقدس و مدافعان حرم میشه زد.. کسایی که تا چند وقت قبلش اصن رنگ و بویی نداشتن از این راه.. ولی وقتی اون اتفاق افتاد و اون دگرگونی رخ داد.. ره صد ساله رو یه شبه طی کردن و تمام.. 

سبک شهادت شهدا و راهی که رفتن انقدر گسترده هست که نمیشه یه مدل یا حتی چند مدل واحد ساخت.. ولی خب ویژگی های مشترک داشتن.. 

یاد اون کلیپ از آقا افتادم که میگفت یه نفر شهیدی رو در خواب دید و بهش گفت باید به من بگی رمز شهادت چیه.. گفته بود، رمزش اشکه.. :) 
 

پاسخ:
سلام 

عذر خواهی می کنم دیر جواب دادم

پیامتون بسیار جامع و مفید بود 
به نکات خیلی خوبی اشاره کردید 


اجرتون با خدا 

آره خلاصه، لو رفتید 😉

https://s8.uupload.ir/files/img_4068_6wb1.jpeg

پاسخ:
فکر کنم قضیه رو نگرفتی که اینجوری داری بر علیه خودت ازش استفاده می کنی 🗿⚘

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">