🌤ماهشهر🛫🧳

آسمانی شو که از یک خاک سر بر می کنند بید های سر به زیر و سرو های سربلند

🌤ماهشهر🛫🧳

آسمانی شو که از یک خاک سر بر می کنند بید های سر به زیر و سرو های سربلند

پیوندهای روزانه
۱۲
خرداد ۰۲

پسری به پدرش گفته بود من ۳ ساله عاشق دختریم که خیلی نجیب و با حیا و خانواده داره و خیلی هم به من وابسته شده و منو دوست داره. اگه اجازه بدید بریم خواستگاریش. 

پدر جواب داده بود نه پسرم اونا وصله ی ما نیستن. دیگه بهش فکر نکن. مگه پسر سید مهدی رو یادت نیست که با دختری دوست بود ولی آخر سر به حرف خانوادش گوش کرد رفت دختر داییش رو گرفت؟ 

با عمه مهوش هماهنگ می کنم بریم خونشون برای خواستگاری دختر عمت.  بقیه ی مسیر رو خدا هموار می کنه. 

 

 

بعد از اینکه شاهد این مکالمه بودم حس کردم تک تک اجزای بدنم در حال خودکشی کردنن.  دلم می خواست بمیرم و در عین حال با خشم و دل سوخته ای که داشتم تک تک افگار پشت این جمله ها رو آتیش بزنم.

اما چی بیشتر از همه سوزوندم؟

بیا بریم خواستگاری دختر عمت ( خدا هموار می کنه؟ )

بعد از اینکه پسرتون ۳ سال روح و جسم و احساس و قلب و زندگی دختر مردم رو درگیر خودش کرد حالا خدا هموار می کنه که نادیدش بگیرید و اسب کج دار و مریز خودتون رو بتازونید؟ 

من بعد از اینکه شاهد این ماجرا بودم فقط دو تا جمله گفتم:

 

۱. خدا مسیری رو که از روی قلب شکسته ی یه نفر بگذره رو هموار نمی کنه.

 

۲. آدم وقتی خودش دختر تو خونه داره خوب نیست چنین کاری رو با دختر مردم بکنه :)

 

 

حقیقتا من اصلا اهل نفرین کردن نیستم ولی همون لحظه انتخابی بین نفرین کردن و سکته ی مغزی نداشتم . اما بعدش حرفم رو پس گرفتم و بخشیدمشون بابت این اتفاق . 

اما هنوز دارم از این " خدا هموار می کنه " می سوزم. 

لعنتی :)

بچه ای که تربیت کردی ۳ ساله دهن یه دختر بی پناه رو هموار کرده حالا تو پا جلو نمی ذاری که خدا راه رو برای فامیل هاتون هموار کنه؟ :)

نکنه دارم اشتباه می گم؟ 

اگه اشتباه دارم عذاب می کشم بهم بگید :)

حقیقتا دارمدارم دیوونه می شم

حالم داره به هم می خوره از حال و زندگی ای که دارم 

کاش می شد حرفاشونو رو خودشون بالا بیاری تا بفهمن به اسم خیر و صلاح بچشون دارن ۴ نفر رو با هم تو اوج جوونی به خااااک سیااااه می شونن  :)

اگه بچه ی جوون دارید و می خواد عشقش رو برای ازدواج بهتون معرفی کنه و شما فرد دیگه ای رو براش در نظر دارید این متن رو یه بار دیگه بخونید  :) 

موافقین ۵ مخالفین ۰ ۰۲/۰۳/۱۲
ماه زده

نظرات  (۷)

۱۲ خرداد ۰۲ ، ۲۲:۲۱ زری シ‌‌‌

ببین جدای از اون دختر

خود اون پسره که حاضر شده گردن بگیره و بره بگه بیاین خواستگاری . خب اونم دلش بوده دیگه 

بعد تو یه کاره پاشی بگی بیا برو دختر عمه تو بگیر ؟؟؟ ریلی ؟بعد پسره هم مثل عهد دقیانوسی ها میگه چشم بریم دختر عمه مو بگیریم ؟


حالا اون دختر مردمه این که پسر خودته لامصب /:

پاسخ:
وقتی سنت و تعصب و ترسویی چشم یه عده رو اینطوری کور کرده باشه طبعا جوابشون همینه 
باشد که متذکر شوند و کارمای دنیا و آخرت رو برای خودشون خریداری نکنند :)

و باشد که اون پسره برای یه بار هم که شده تو زندگیش بله چشم گو نباشه و شجاعت به خرج بده و به شیوه های دقیانوسی پشت کنه  :)))  
۱۲ خرداد ۰۲ ، ۲۳:۴۲ پروانه 🕊🕊

مقصر پسره است.

اون مگه نمیدونه خونواده اش چه تعصباتی دارن؟

بعدم

پسر انقدر بی اراده؟

سه سال با روح و روان یه دختر بازی کرده که بعدش عین دستمال کاغذی بندازه دور؟

 

بعدم

سه سال چه غلطی کردن؟

 

خلاصه غلط اندر غلط. 

 

پاسخ:
آدم اینقدر بی اراده ؟
۸۴ ساعته که دارم این رو از خودم می پرسم
امیدوارم ارادش رو به دست بیاره 
قبل از اینکه تعداد زیادی آدم یه شبه تا آخر عمر بدبخت بشن :)


+ با شناختی که ازش دارم اگه همینطور کورکورانه پیش بره و اسم ترسش رو بذاره اطاعت از بزرگتر ، اولین کسی که نابود میشه خودشه .....

دعا کنید

رابطه غیر رسمی همیشه این خطرها رو داره

طرف کسی رو نمیگیرم طرفدار روش سنتی هم نیستم

همین نداشتن بازدارندگی و این که طرف هیچ هزینه‌ای(مسئولیتی) بابت پشت کردن به شریک عاطفیش نمیده باعث میشه هم سخت‌تر اعتماد کرد هم سخت‌تر دلو سالم نگه‌داشت

امیدوارم سواد رابطه و وجدان از یادمون نره

پاسخ:
علینا بالوجدان.........

عجب ماجرایی

این روایتی که شما گفتید که خب قضاوتش واضحه. ولی فرض کن دو تا خانواده، پولدار و کم‌درآمد باشن. یا پدر اون پسر، واقعا چیزی می‌دونسته، ازین بابت که این دو تا جوون بدرد هم نخواهند خورد. بهرحال می‌شه حالتی رو تصور کرد که کار پدر، عقلانی باشه. چون بحث یک عمر زندگیه.

ولی بطورکلی نباید طوری با دختر خانمی رفتار کنیم که منتظر ازدواج بمونه، و بعد یهو جا بزنیم. این کار قطعا بده!

پاسخ:
عقلانی؟
کجای این عقلانیه که دو نفر دل هاشون پیش هم باشه جسم هاشون به کس دیگه ای متعهد؟

بله بله

منظورم این بود که گاهی بعد ازدواج، ممکنه مشکلاتی بین دونفر پیش بیاد، که آرزو ‌کنن کاش هرگز ازدواج نکرده بودن.حتا اگر اون دونفر مثل دختر و پسر دلداده ای باشن که نقل فرمودید.

 و گاهی ادمای بزرگتر، پیشاپیش متوجه این تهدیدها می‌شن و از وصلتها جلوگیری می‌کنن. اینه که قصاوت سخته.

پاسخ:
فرمایش شما صحیحه تا وقتی احساسی شکل نگرفته 
بعضی وقتا انتخاب بین بد و بدتره 
زندگی عاشقانه و خود خواسته ای که اختلافاتی داره 
یا زندگی اجباری و بی احساسی که یه نفر همیشه چشم می که تا دعوا نشه ولی دل هاشون پیش هم نیست و احتمال صد نوع خیانت هست

مورد داشتیم خانواده ی پسره خاستگاری هم رفتن، بعد بابای دختره گفته نه:|||||||||||||||||||

سلام. 

معمولا پدرها تو این موارد خواستگاری از یه دختر غریبه واکنش نشون میدن

و خیلی سخت قانع میشن. کاش اول از طریق مادرتون اقدام میکردی تا پدر. حداقل باید به مادرت میگفتی یه بار دختره رو بیرون ببینیدش اون وقت اگه مادرت پسند کنه دیگه راضی کردن پدر با اونه. خوش باشی و امیدوارم در آینده بتونی پدرت رو راضی کنی. 

ببخشید با کامنتم دخالت کردم و امیدوارم ناراحتت نکرده باشم 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">