🌤ماهشهر🛫🧳

آسمانی شو که از یک خاک سر بر می کنند بید های سر به زیر و سرو های سربلند

🌤ماهشهر🛫🧳

آسمانی شو که از یک خاک سر بر می کنند بید های سر به زیر و سرو های سربلند

پیوندهای روزانه

خواستگار

يكشنبه, ۲۸ خرداد ۱۴۰۲، ۰۱:۱۹ ب.ظ

داشتم توی یکی از وبلاگ های به روز شده ی اتفاقا مذهبی درباره ی پرسش و پاسخ های مردمی می خوندم

سوال این بود که ملاک های آقایون تو جلسه ی خواستگاری چیه؟

اکثرا آقایون گفته بودن 

چهره 

اندام 

قد 

پوست فلان رنگ

از فلان وزن کمتر نباشه 

شاغل باشه/ نباشه 

تحصیلات و سطح خانوادش فلان و بهمان باشن

مدرک دانشگاهی x از دانشگاه y داشته باشه 

با اینکه مدرک xاز دانشگاهy داره سر کار نره و بشینه تو خونه فرزندان کینگ رو نگهداری کنه !!!!!

آشپزیش خوب باشه تا برای کینگ به خوبی قورمه سبزی درست کنه

با زندگی کردن خونه ی پدر و مادرم مشکلی نداشته باشه 

قبلا رابطه ی عاطفی نداشته باشه

اطلاعات ج بالایی داشته باشه اما با حیا و نجیب و چادری باشه 

قانع و ساده زیست باشه

 

آقایونی که بعضی هاشون به اصطلاح مذهبی بودن 

اول نوشته بودن چهره ی دلنشین ، قد کوتاه ، اندام تو پر 

اگه ظاهرش مورد قبول بود ولایت فقیه و نماز روزه و چیزای دیگه رو بررسی می کنم

بعد می بینم که خونشون کجاست و سطح اجتماعیشون چیه و اینا 

 

 

یه خانمی گفته بود من عینکیم و لاغرم . مراقبت از مادر پیرم می کنم. هر خواستگاری میاد به خاطر ظاهرم ردم می کنه.

آقایون دلسوز وبلاگ پیامش رو ریپلای کرده بودن که خواهرم برو باشگاه که اندامت خوب شه و چند تا عمل زیبایی کوچیک انجام بده . تو هنوز جوونی . فرصت یه ازدواج خوب رو از خودت نگیر!!

 

یه دختری گفته بود پوستم سفیده ، وزنم ۵۸ قدم ۱۶۵ چادریم.  پدر مادرم فرهنگین.  یه دانشگاه خوب درس می خونم . به نظرتون چرا خواستگار ندارم؟

 

چند نفر گفته بودن تو خواستگاری دختر زیاد خودشو نپوشونه. نگاه خواستگاری حلاله . باید همون جلسه ی اول بپسندیم.

چند نفر هم از ظاهر دختر خوششون نیومده زنگ زدن گفتن استخاره کردیم بد اومده .

 

 

+ راستش یه لحظه خوشحال شدم که تا حالا خواستگار نداشتم.

واقعا درک نمی کنم کلی لباس بخری تا زیبا به نظر برسی ، خونه تمیز کنی ، خرید کنی 

تا یکی بیاد تو رو بپسنده یا نپسنده ؟ 

یا من یکی رو بپسندم یا نپسندم؟

یا یکی بگه اندامت اینطوریه من زن فلان طوری می خوام؟

یا من بگم تحصیلاتت فلان طوره  ، من فلان طور دوست دارم؟

واقعا حالم رو بد می کنه 

که یکی چند ماه بیاد و  بره و بپرسه و تمیزی کارد و چنگال ها رو چک کنه و بپرسه مالکید یا مستاجر 

و سعی کنه اونقدر قیچیم کنه تا شبیه ملاک هاش بشم ؟

 

من خودم تو زندگیم احدی رو به خاطر چهره ، قد ، وزن ، تحصیلات ، سطح اجتماعی ، مکان زندگی ، شغل پدر ، تعداد خواهر برادر ها و .... قضاوت نکردم و هرگز کسی نبوده که هم شان خودم ندونسته باشمش 

هیچ ملاکی هم ندارم 

من کی باشم که خط کش بذارم رو بنده های خدا؟

 

دختر خنگ و غیر منطقی و احساساتی ای نیستم که می گم هیچ ملاکی ندارم

اتفاقا کسایی که با لیست بلند بالا و خودکار و زیر دستی و عمه و پدر بزرگ و دختر خاله ی مادر راه میوفتن دنبال همسر رو غیر منطقی و نا عاقل می دونم

 

و خیلی خوشحالم که هیچوقت کسی پاشو تو خونمون نذاشته که بخواد زیر ریز خصوصیاتم رو سبک سنگین کنه و مو رو از ماست بکشه 

دوست ندارم کسی به خاطر شغل و تحصیلات پدر و مادرم پاشو بذاره تو خونه 

دوست ندارم چشمای هیچ مادر ی از اینکه بشنوه خونه مال خودمونه و جهیزیه دارم برق بزنه 

 

از همه ی اینا متنفرم 

واقعا متنفرم 

چون خودم هیچوقت هیچوقت هیچوقت هیچوقت کسی رو زیر ذره بین و خط کش قرار ندادم تا ببینم سعادتم رو تضمین می کنه یا نه ! 

 

به نظرم هر آدمی فقط و فقط مسئول مهربونی و شخصیت و یکتا پرستی خودشه 

نه سطح تحصیلات مادر و مستاجری پدر و قد و وزن و این چیزاش 

 

اگه مخالف منید احترام می دارم به نظرتون 

فقط نظر خودم رو گفتم 

و به نظرم سنتی خواستگاری نرید دوستان . به هر حال ما همه آدم هستیم نه آناناس و موز و تره فرنگی و پیازچه و اینجور چیزا........

 

  • هیپنو تیک !

نظرات (۷)

نمیشه توی کوچه و خیابون آشنا شد که. یا فضای مجازی. اونا قصد ازدواج ندارن. هدفشون هم کاملا مشخصه

خواستگار این مشکلات رو هم داره.

ولی خانواده های با فرهنگ هم زیادن

پاسخ:
من ازدواج رو هدف نمی دونم 
وسیله می دونم 

نمی دونم واقعا حس خوبی به ارزیابی شدن ندارم 
که خودم رو در معرض دید قرار بدم تا ببینم ظاهر و خانواده و اخلاقم پسندیده میشه یا نه 
ولی شاید به نظر بعضیا راه حق و منطقی ای باشه 
و امیدوارم همه خوشبخت شن

مهم نیست! هر کسی سلیقه و نظر و تفکر خودشو داره. اینکه فلانی و بهمانی تو کدوم پستی چه نظری دارن چه اهمیتی داره. آدم واقعی و خوب با حداقلی‌‌ترین شرایط ممکن هم که باشه می‌تونه به دل بشینه و پایه خوشبختی بشه. باید آدمش پیدا شه. چه برای دختر چه برای پسر.

پاسخ:
همینطوره 
امیدوارم هرکس هرطور ازدواج می کنه خوشبخت و عاقبت به خیر بشه
  • مامان مجازیت
  • امیدوارم تو مثل خودم آشنا بشی و ازدواج کنی

    دعای مادرم بود

    به مامان بگو دعا کنه خواستگار برات نیاد

    اما اگه اومد اونی بیاد که قبل از اومدن انتخابم کرده باشه

     

    پاسخ:
    اوه خدا 
    مامانِ من 
    سلامممممم 
    می دونستید از کامنت هاتون نور ساطع میشه به اطراف وبلاگ و حتی بیرون از گوشی؟
    باید با عینک دودی کامنتتون رو جواب بدم


    اوه خدایا 
    اره واقعا :)
    آمین 
  • نسیم صداقت
  • میشه تو محل کار مشترک یا در اثنای گرفتن خدمات و خرید هم آشنا شد و به یه حس مورد پسند بودن رسید سپس آداب خواستگاری را به جا آورد بیشتر آشنا شد، ما پنج تا خواهر و برادر هستیم همگی به این شکل ازدواج کردیم به جز یک مورد که از استثناعات بود بقیه راضی هستیم

    پاسخ:
    سلام خانم نسیم
    از این طرفا 
    کم پیدا بودید

    دانشگاه فرصت خیلی خوبیه برای شناخت افراد. چنین فرصتی دیگه هرگز رخ نمیده. اگر آقاپسری معیارها و ملاکهارو داشته باشه، بنطرم هیچ عیبی نداره که خانم پیشقدم بشه.

     

    پاسخ:
    وای نه آقای رازی 
    به نظرم پیشنهاد دادن یه دختر به یه پسر خیلییی اشتباهه
  • شنگول العلما
  • سلام

    آنچه در ابتدا مهمه به دل نشستنه.

    ممکنه یکی واقعا زیبا باشه اما هر چی طرف نگاهش می کنه به دلش نمی شینه.

    ممکنه هم یکی معمولی باشه اما به دل طرف بشینه.

    این‌قدم اول مهمه. اما ادم ها به دل نشستن رو گاهی اشتباه می فهمند فکر می کنند زیبایی و به دل نشستن یکیه.

    در حالی که انچه در به دل نشستن موثره روح هست.

    الأرواحُ جُنودٌ مُجَنَّدَةٌ ، فماتَعارَفَ مِنها ائتَلَفَ ، وما تَناکَرَ مِنها اختَلَفَ . [ کنز العمّال : 24660 . ]
    پیامبر خدا صلى الله علیه و آله : ارواح لشکریانى فراهم آمده هستند ؛ آنها که یکدیگر را بشناسند با هم انس مى گیرند و آنان که همدیگر را نشناسند از هم جدا مى شوند .
    در خواستگاری سنتی هر دو طرف نگاه می کنند ببینند به دل هم می نشینند ( روح ها انس می گیرند) بعد وارد مسایل بعدی نماز و خانواده و .... می شند^_^.
     

     

    پاسخ:
    سلام
    بله دقیقا 
    زیبایی و به دل نشستن الزاما یکی نیستن


    چقد این حدیثه قشنگ بود :)))))
  • ترومن ❤️✔️
  • سلام، اینکه خاستگار کم شده و ... مشکل از دختر خانم های ما نیست به نظرم، به نظرم ریشه ی اقتصادی و اجتماعی داره، مثلا من وقتی میبینم امنیت اقتصادی ندارم به ازدواج فکر نمی کنم، همش میرم دنبال حل مشکلات اقتصادی که یه حداقلی باشه برای خوشبختی و زندگی راحت، بعد مسائل اجتماعی هم باعث میشه حتی بعد حل مشکل اقتصادی باز آدم گرفتار فکر و خیال بشه و در نتیجه وسواس به خرج بده که باعث بالا رفتن سن و سخت تر شدن سلیقه و ...

    مشکلات اقتصادی هم حل نمیشه دیگه بدتر، مشکلات سلامتی روانی و جسمی و ... پیش میاد.

    پاسخ:
    سلام
    بله متاسفانه همینطوره 
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">