🌤ماهشهر🛫🧳

آسمانی شو که از یک خاک سر بر می کنند بید های سر به زیر و سرو های سربلند

🌤ماهشهر🛫🧳

آسمانی شو که از یک خاک سر بر می کنند بید های سر به زیر و سرو های سربلند

پیوندهای روزانه
۲۹
بهمن ۰۱

تازگی ها عقیده ای در من نهادینه شده که مایلم ،به شدت مایلم که آن را نقد کنید. در رابطه با خدا؛ 

من فکر می کنم خدا خیلی قشنگ است. 

باید فقط از او آمرزش خواست، 

او را سپاس گفت، 

و او را تسبیح کرد.

اما تصور من این است که نباید دعا کرد. 

مثلا بگویم: خدایا فلان چیز....

خدا می گوید: به صلاحت نیست حرفش را نزن.

می گویم: آن یکی چطور ؟

می گوید زمانش نرسیده.

می گویم : او.... ؟

می گوید: .................... !

 

می گویند خدا صلاح بنده اش را بهتر می داند.

می گویند خداوند از روز ازل می دانسته در نهایت همه ی ما چه کاره ایم. 

خدا که نمی آید دفترش را لاک غلط گیر بگیرد به خاطر دعای ما. می آید؟ 

۱ ماه پیش حال مادر یکی از بچه ها خیلی بد بود.

کلی ختم صلوات برداشتم 

حدیث کسا 

یاسین 

عاشورا 

آخر سر هم همین چند وقت پیش مادرش از بین ما پر کشید.

نمی گویم الزاما با دعای گربه کوره ای که من باشم باید باران بیاید ها . 

اما فکر هم نکنم دعا کردن یا نکردن ما تاثیری در چیزی که حقیقتا اتفاق میوفتد داشته باشد . 

خدا که بد بنده اش را نمی خواهد.

آخرش همان را رقم می زند که خودش دوست دارد!!

این وسط ما چه نقشی داریم؟ 

نقش ما مگر جز این باید باشد که تحمید و تقدیس کنیم و استغفار؟

می دانید می خواهم چی بگویم ؟ :))) 

می شود اگر چیز بیشتری در این باره یقین کرده اید با من هم در میان بگذارید؟

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۱/۱۱/۲۹
ماه زده

نظرات  (۱۴)

۲۹ بهمن ۰۱ ، ۱۷:۴۶ " عُطارِد ''

میدونی یک بخشی از من معتقده که ابتدا و انتهای زندگی آدما مشخصه و آن هم این هست که توی چه روزی و چه ساعتی به دنیا بیاد و توی چه روزی و چه ساعتی بمیره. بقیه چیزا همه چی بستگی به خودمون داره. به انتخاب های خودمون و مسیر هایی که انتخاب میکنیم. دعا ها گاها میتونن نتیجه بدن. مثلا وقتی مامان میره دکتر و علائم نگران کننده ای داره و دعا میکنی وقتی برگشت و نتایج آزمایشش اومد، چیز نگران کننده ای نباشه. یا...

ولی یک بخش دیگه ای از من به خدا اعتقاد نداره و درگیر قضیه بیگ بنگه((= 

پس فکر نکنم در کل توی همچین موضوع هایی بتونم حرفی بزنم...

پاسخ:
❤🍭💌🍰❤🍭💌🍰
۲۹ بهمن ۰۱ ، ۱۸:۰۳ مهرداد ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏

خدا سنت‌هایش رو تغییر نمی‌دهد جز در موارد خاص.

مثلا محافظت از خانه خدا در مقابل سپاه ابرهه

لاکن بعدها سپاه یزید به  کعبه حمله کرد و ویرانش ساخت.

سنت این هست مثلا اگر بشر اینقدر تلاش می‌کرد و علمش پیشرفت می‌کرد شاید مادر دوستتون زنده می‌ماند .لاکن به خاطر تنبلی و کاهلی و خباثت نوع بشر با علم یا امکانات حال حاضر قادر به شکست سرطان نبوده‌ایم این یک سنت الهی هست.قوانین فیزیک ، شیمی  ریاضی حقایق علمی همه سنت الهی هستن .مثلا نبرد کربلا هم همین طور نبرد عده‌ای کم در مقابل عده‌ای بسیار بیشتر قطعا منجر به شهادت عده قلیل خواهد شد و این یک سنت هست.

یا مثلاً بمب های هسته‌ای که در چند ثانیه 206 هزار نفر رو بخار کردن در ژاپن .

به نظرم بهترین حالت دعای خدای امامان هست که همه چیز را در کنار تلاش خود به خدا می‌سپردند و راضی به رضای او بودند. البته رسیدن به این مقام خیلی سخت هست.

پاسخ:
🌻💫🦋🌻💫🦋
۲۹ بهمن ۰۱ ، ۱۸:۴۶ 🖤فهیمه 🖤

مامان اونو منم میدونم...شاید خدا خاسته اونو پیش خودش ببره دیده حتما اونجا جای مامانش خوبه

راجب دعا هم ....خیلی از خدا خاستم ک جواب عالیی از یکی دو روز بعدم بگیرم ..نمیدونم واقعا نمیدونم

پاسخ:
منم حس می کنم مامانش بغل خدا جاش امن تر بود 
خدا به خودش و خواهرش صبر بده و دلِ خوش و تن سالم  
و همه چی دیگه  :)))

موفق می شی حتما 
من مطمئنم❤
۲۹ بهمن ۰۱ ، ۱۸:۵۹ 🖤فهیمه 🖤

اره

هعیی اارهه

:**

 

سلام خوبی

پاسخ:
سلام سلام 
به خوبیت 
تو چطوری 

امممم...

منم یه دوره ای همین فکر رو میکردم و دیگه دعا نمیکردم کلا!

اما خیلی اتفاق افتاد برام... و در نهایت « مثل مغرور ترین کافر دنیا/ که دلش از کفش رفته و حتی به خدا رو زده است

نا خدایی شده ام خسته که بعد از طوفان/ تا دم مرگ دعا خوانده و پارو زده است»

و من به نشونه ها اعتقادی ندارم، اما در جواب اون دعام که از ته ته ته ناامیدی و تنهایی کرده بودم، یه چیزی دیدم که باعث شد دیگه هیچوقت فکر نکنم دعا ها بی اثرن...

پاسخ:
مثل یک کودک بدخواب که بازیچه شده 
خسته ام خسته تر از آنکه بگویم چه شده.......

می دونم چی می گید فاطمه خانم. برای خودمم تا حالا شده.  یه بار ته ته ته غم به امام حسین ع گفتم شما که برای همه معجزه می کنید برای من چرا نمی کنید؟ ۲۴ ساعت نشد اتفاقی افتاد که اگه بیشتر از شفا گرفتن یه بیمار مادرزاد نبود کمتر نبود.
مسئله اینه که معجزه ها هم مثل همه ی چیز های دیگه یه روز شروع می شن یه روز به پایان می رسن.
حال بحران زده ام معجزه می خواهد و بس 
مثلا سر زده یک روز بیایی نروی .....

دنیا همین جهنمیه که هست. نمیشه که پارش کرد ازش خوشبختی آورد بیرون :))
همه چی خوبه 
همه خوبن 
حکمت دنیا حرف نداره 
من یکم خستم 

مثلا یک روز سر زده بیایی نروی

پس معجزه کرده امام حسین برای شما

دعا قضا را بر می گرداند این حدیث معتبره

تسلیت بابت تمام غمها

خودتون یه شعر درباره اینکه این روزها میگذره بنویسین که کسی به شما نمیرسه در این زمینه

پاسخ:
فرض کن ۸ ماه خون گریه کنی که تو زندگیت معجزه بشه 
که یه روز سرزده برگرده دیگه نره 
یه شب دلت بشکنه به امام حسین ع بگی پس چرا برای من معجزه نمی کنید آقا 
یه نفر بعد ۳۰۰ روز که رفته و سیم کارتش رو هم عوض کرده اتفاقی پیدات کنه 
بگه فهمیدم اشتباه کردم 
برگشتنش بشه معجزه ی زندگیت 
بعد یه روز صبح آقای معجزه از خواب بیدار شه 
بره سر کار 
و با همکارش بهت خیانت کنه 

باورم به معجزه پودر شد. چرا یه معجزه باید خیانت کنه . چرا ؟

متشکرم .
حالا خیلی هم ناراحت نیستم ها که فکر کنید ناراحتم . فقط می تونم سکوت کنم.
انشاالله که شادی مهمون همیشگی لحظه هاتون باشه🌻💫🦋


چی باعث شده فکر کنین که من شاعرم 

 

به هر حال با شعر عیاقین

این عوالم رو .....با عقل باید سنجید 

اون معجزه نبوده اومدنش

یا خیانت نبوده رفتنش 

نگرانتون شدم 

حسم میگه الان موضوع یه چیز دیگه است 

قابل میدونین بگین؟

پاسخ:
گر عقل در جدال جنون مرد جنگ بود 
ما را در این مبارزه تنها نمی گذاشت :)))

رو حرفتون فکر می کنم .قابل تامل بود. شاید :) 

نگران نباشید. هیچی نیست .

حستون درسته 
عذر من رو بپذیرید. 
اگر گویم زبان سوزد ، نگویم استخوان سوزد :)

بدون شعر اصلا نفس می کشید عایا؟

پاسخ:
آره 
چرا که نه 
۳۰ بهمن ۰۱ ، ۱۰:۰۶ میم مثل حنانه

اگه ادعیه های مختلف رو بخونی میبینی دعا برای شفای بیمار ، دعا برای کار های مختلف داریم و این یعنی بی فایده نیست دعا:)

اگر همه چیز مقدر شده باشه درسته اما خدا به ما قدرت اختیار داده یعنی چی؟یعنی تو میتونی تقدیرت رو عوض کنی..

اصلا چون نیازمندی به خدا تو وجود ما هست باید ازش بخوایم.

خیلی هم بخوایم :) اصلا باید ناز کنیم واسه خدا:)

دیگه مصداقش شهدا بودن که مدام از خدا میخواستن خدا بهشون شهادت بده. گریه و زاری میکردن واسه این درخواست و تهشم جواب دعاهاشون رو میگرفتن....

پاسخ:
سلام سر کار خانم :) 
خوش اومدین.
می دونم چی می گین؛
ولی نمی دونم چی بگم :)

نمی دونم تا حالا دعایی کردم که سرنوشتم رو عوض کرده باشه یا نه . اما به نظرم می رسه خدا در نهایت نظر خودشه..... که قطعا مقدمه ولی دیگه چرا بگیم؟ 
۳۰ بهمن ۰۱ ، ۱۰:۳۹ میم مثل حنانه

سلام :)

تشکر:))

خدا خیر و صلاح بنده هاش رو همیشه میخواد ولی نکته ی مهم اینه که پشت هر کار خدا حکمته.

یعنی ممکنه حتی یه نفر یه دعایی بکنه و به صلاحش نباشه اما خدا بهش بده.

واقعا تشخیص حکمت این چیزا فقط با خداست.

در هر صورت ماییم و ابراز نیاز به خالقی که خودش انسان رو نیازمند به اون افریده..

فلسفه ی دعا کردن و حاجت خواستن از خدا هم به خاطر اینه که تو درواقع با خدا ارتباط برقرار کنی و توکل به خدا کنی.

ما توکل کردن هم داریم درسته؟ یعنی تو کارت رو بسپار به خدا.

خدا همونجور که جبار و مقتدر هست کریم و رحمان هم هست. یعنی همون بخشنده ی خودمون. نه؟:)) 

بابابزرگم سرطان داشت. کلی دعا کردم که زنده بمونه. رفتنی شد.... :) اما میدونم با همین یه مورد نمیتونم کل کار خدا رو قضاوت کنیم وقتی جای دیگه ای توی تقدیر یه نفر مرگ بوده و با یه اتفاق طرف برگشته....

منم عالم دین نیستم ها. اینایی که میگم برداشت خودمه. میتونی درمورد اینا بازم تحقیق کنی.

پاسخ:
یعنی ممکنه حتی یه نفر یه دعایی بکنه و به صلاحش نباشه اما خدا بهش بده.
اینم جالب بود .

یکی از بچه ها عید مبعث گفت امیدوارم هرچی از خدا می خوای امروز خدا بهت عیدی بده .
اما هرچی فکر کردم به چیز خاصی نرسیدم که از خدا بخوام بهم عیدی بده .
یعنی یه چیز هست اما می دونم اونقدر غیرمنطقی و out of shape هست که خدا اصلا میگه بحثی روش نکن دیگه .
فقط خدا رو بابت همه ی نعمت هاش شکر کردم و گفتم منو ببخشه .
همین 
۳۰ بهمن ۰۱ ، ۱۰:۵۲ میم مثل حنانه

تو بخواه ازش....

راستش منم یه درخواستایی دارم از خدا که با واقع گرایی بخوام در نظر بگیرم اصلاا شدنی نیستن اما خب ازش خواستم دیگه امیدوارم براورده بشن...

همیشه هم بحث صلاح تقدیر نیست ها:))

یه موقعایی میبینی خدا دعات رو براورده نمیکنه شاید چون منتظره تو یه اصلاحی انجام بدی.شاید دوست داره یه مانع درونی رو برطرف کنی بعد براورده اش کنه.

شاید اصلا گناهای ما مانع براورده نشدن دعاهامون باشه...میگم که بحث خیلی پیچیده ایه..

خدا میخواد ما برگردیم سمتش..اینقدر دوستمون داره که حد نداره...خودمون نمیتونیم بفهمیم...

پاسخ:
(یه موقعایی میبینی خدا دعات رو براورده نمیکنه شاید چون منتظره تو یه اصلاحی انجام بدی.شاید دوست داره یه مانع درونی رو برطرف کنی بعد براورده اش کنه.)

حق می گی ها . از این زاویه نگاه نکرده بودم.

در رابطه با هدف ها رابطه ی دعا به نظرم سر راست تره .
چون هدف از خودش اراده نداره . با تلاش و خواست خدا به دست میاد.

اما در مورد آدم ها یا چیز های دارای اراده چطور ؟
عبدالسلام اگه تا آخر عمر دعا می کرد صاحب قلب لیلی می شد؟ 
 من فکر می کنم همیشه یه رشته های نقره ای بین ما و مقصد دعاهامون شکل می گیره اما مقصد هایی که اراده دارن یا همش رو پاره می کنن ۹۸ ٪ یا چند تا رشته ی نقره ای بهش اضافه می کنن ۲٪ تا پل بینشون محکم تر شه .
حالا فکر می کنم خوبه فقط برای هدف های بدون اراده مثل درس و شغل و اینجور چیزا ها دعا کنم.

خدا خیلی مرده اگه هنوز دوسم داشته باشه. جاش بودم خودم رو دوست نداشتم :))
۳۰ بهمن ۰۱ ، ۱۲:۲۱ میم مثل حنانه

وقتی قلبت یه چیزی رو میخواد با خدا تعارف داری بیانش کنی؟:)فرقی داره مگه. خدا حدود تعیین کرده واسه دعا؟نه..گفته هر چی میخوای بگو به خودم.

اگه ادم کسی رو دوست داشته باشه یعنی از خدا نخواد سر راهش قرارش بده؟

یعنی دعا نکنه بهش برسه؟

رسیدن ادم ها به همدیگه هم عین همون موفقیت های درسی و غیره ممکنه اتفاق بیفته ممکنه نیفته.

همینطور اینکه این هدف هایی که میگی مثل درس اتفاقا خیلی هم ارادی ان.

تو از خدا میخوای کمکت کنه بتونی توی کنکور موفق بشی. ولی خدا میگه از تو حرکت از خدا برکت. یعنی اتفاقا تا خودت نخوای که موفق نمیشی توشون منتهی اراده اش فقط از سمت توئه.

اما توی بحث عشق خب بحث دو تا دله نه یدونه:) دیدی یه وقتایی بابات اجازه یه کاری نمیده تو دلت میگی خدایا دلش رو راضی کن؟ و به طرز عجیبی مخالفت ها به موافقت تبدیل میشه.برا خودم پیش اومده. :)

انگار واسه عشق هم همینه... از خدا میخوای انگار اونم دلش با تو همراه بشه..

یا میگی خدایا اونو سر راه من قرار بده...

 

 

 

پاسخ:
حق 
سراسر حق 
اسکرین می گیرم که چند بار دیگه بخونم به نتیجه برسم با خودم :))
جدی شما خیلی فهمیده اید ها !
حق دارن این همه وبلاگ نویس شما رو لینک کنن به وبلاگشون.


اول حنانه که میم نداره.  چرا گفتید میم مثل حنانه؟
۳۰ بهمن ۰۱ ، ۱۵:۲۳ میم مثل حنانه

این تعریفا واسه من زیادیه واقعا:))

لطف داری عزیزم.

 

اسم اصلیم مبیناست. ولی اسم مستعار حنانه رو انتخاب کردم. مدل اسم یه ادمینی هم مشابه همین بود ولی اون دو تا اسم نداشت.مثلا برا طنز اینجوری کار کرده بود.با الهام گرفتن از اون دیگه شدم میم مثل حنانه! :)

پاسخ:
عه اسمت مبیناعه 
چه جالب :)) 
سلام مبینا :))))
چرا حنانه تخلص کردی؟
۳۰ بهمن ۰۱ ، ۱۸:۰۲ میم مثل حنانه

سلام:)

صبا خانم؟!:))))

اتفاقا توی اخرین پستم گفتم چرا😂😁

پاسخ:
یعس :)))
عه 
پس پست آخرتون رو خواهم خوند ^^❤❣💕

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">