🌤ماهشهر🛫🧳

آسمانی شو که از یک خاک سر بر می کنند بید های سر به زیر و سرو های سربلند

🌤ماهشهر🛫🧳

آسمانی شو که از یک خاک سر بر می کنند بید های سر به زیر و سرو های سربلند

پیوندهای روزانه

زن زندگی آزادی؟

سه شنبه, ۱۶ خرداد ۱۴۰۲، ۰۵:۲۵ ب.ظ


میگفت: من مظلوم ترین مادر شهید ایرانی هستم
برام تعجب بود که یک مادر شهید خودش این حرف رو بزند
پرسیدم: منظورتون چیه حاج خانم؟
گفت: پسرم یوسف بعد از عملیات آزادسازی خرمشهر آمد مرخصی و به ما در مزرعه کمک میکرد.‏ #کوموله ها ریختند و یوسف رو دستگیر کردند، به او گفتند به خمینی توهین کن ولی یوسف این کار رو نکرد. به من گفتند به خمینی توهین کن.
گفتم هیچ وقت چنین کاری نمیکنم.
 گفتند: بچه ات را میکشیم. ؛بازهم قبول نکردم. پسرم یوسف رو بستند به گاری و جلو چشمم سر از تنش جدا کردند و با ساطور دستها ‏و پاهاش را قطع کردند...

شکمش را پاره کردند و جگرش را درآوردند
 گفتند: به خمینی توهین کن؛ بازهم گفتم: نه. گفتند: کاری میکنیم که از غصه دِق کنی. من رو با جنازه تکه پاره شده یوسفم کردند در یک اتاق و در رو قفل کردند؛ با جنازه پسرم تنها بودم.  بعداز ۲۴ ساعت در را باز کردند گفتند: ‌‏باید خودت پسرت را دفن کنی . گفتم: من مادرم، با من این کار را نکنید، من طاقت ندارم روی صورت یوسفم خاک بریزم. گفتند: اگه این کار رو نکنی دستانت را میبندیم پشت ماشین و تو روستاها میگردانیم. شروع کردم با دستان خودم برای پسرم قبر درست کردن، هر مشت خاک که برمیداشتم با گریه میگفتم: ‏یا فاطمةالزهرا، یا زینب کبری.
انگار همه عالم کمکم میکردند برای حفر قبر پسرم. قبر که آماده شد گفتند خودت باید خاکش کنی. دلم گرفت، آخه پسرم کفن نداشت که جنازه‌اش را کفن کنم گوشه‌ای از چادرم را جدا کردم و بدن تکه تکه پسرم را گذاشتم داخل چادر. نگاهم به جنازه اش که افتاد باز دلم گرفت‏ آخه نه نمازی بر جنازه اش خوانده شده بود، نه تشییعی شده بود نه کسی بود مرا دلداری دهد. فقط خدا خودش شاهد است که یک خانم چادری کنار قبر ایستاده بود و به من دلداری میداد و میگفت: صبرداشته باش و لااله الا الله بگو..
کنار قبرش نشستم و یواش یواش به صورت یوسفم خاک ریختم ...

شهید یوسف داورپناه

 

#زن_زندگی_آزادی

 

 

پانوشته : الهی بمیرم 🥺😭😭😭
 

  • ماه زده

نظرات  (۹)

ای وای

ای وای

ای وای

جگرم کباب شد.

چه روضه ی جانسوزی

پاسخ:
به نظر می رسه ایران جنایات کوموله رو خیلی زود فراموش کرده....
  • علی باقری کاکشی
  • زن ، زندگی ، آزادی 

    شعاری زیبا که جمهوری اسلامی بیشتر به آن عمل کرده تا اپوزیسیون و ضد انقلاب

    کومله ، دموکرات ، مجاهدین خلق ، ...... جنایت های کرده اند که مردم نمیدانم چگونه فراموش کرده اند .

    کشتار شیعیان جنوب عراق ، نسل کشی کرد های قهرمان در اقلیم کردستان عراق

    حال نمیگیم جمهوری اسلامی از هرگونه اشکال و خلع تبرئه است ، داریم بعضی مسئول ها که تا احدی اعتراض کند میگه کار دشمنه ،........ 

    گرانی ، بیکاری ،..... هست و باید حل شود

    قصد قضاوت ندارم اما وقتی لباس های مد ،... با قیمت ۱ میلیون کلش خریداری میکنند اما چادر مشکی با قیمت ۲ میلیون تومان ظاهراً بعضی قصد دارند جامعه بی حجاب باشد تا محجبه ظاهراً خرج حجاب از بی حجابی بیشتره 

    البته حجاب ضامن این نیست که فرد سالمه ، هنوز فیلم وزیر یقه بسته و معاون وزیر محجبه در آسانسور وزارتخانه هست و کسی برخوردی نکرد 

    قطره قطره خون شهدا ، هر آه خانواده شهدا کردنتان است ، درد مردم را دوا کنید

    پاسخ:
    هرچه نیکان همه گفته اند رو شما یک جا گفتید 
    امیدوارم به خودشون بیان :)

    بخاطر ضعف رسانه های ماست.

    پاسخ:
    بخش زیادیش  ... بله

    عجب ماجرایی 

    باور کردنی نیست :((

    پاسخ:
    تلخیش بیشتر از آستانه ی رنج ماست :)

    شما نتیجه عصرهای کریسکان رو توی یه پست برامون نوشتی :)

    پاسخ:
    بله دزیره خانوم :)

    شماره کارتمم چند روز پیش دادم ×_×

    هدفم ناراحت کردنتون نیست خدا نکرده، پس لطفا برنخوره بهتون

    ولی زن زندی آزادی شعار مترقی ای هست. منصفانه نیست به کوموله و رفتارهاش محدود بشه. خیلی از کسانی که این شعار رو می‌دن اصلا طرفدار خشونت نیستن. یکیش خود من.

    پاسخ:
    متوجه فرمایشتون شدم
    حرفتون درسته 
    زن زندگی آزادی درسته 
    و حقه 
    و زیباست 
    و صحیحه 
    و باید باشه
    اما نگاه می کنیم که از دهن کی بیرون میاد این شعار؟
    من تو همین صف بودم 
    شرکت می کردم اعتراض ها رو
    روزی که اکانت اسرائیل به فارسی توئیت زد: 
    اسرائیل تمام قد کنار مردم ایران ایستاده است . فهمیدم ای دل غافل ! :) 
    بد جایی ایستادم ! 
    صفم رو جدا کردم

    جوابت به کامنت رازی :) ماشاءالله که به موقع تشخیص دادی، هرکسی این شجاعت رو نداره که خودشو از دل ماجرا بکشه بیرون

    پاسخ:
    من اساسا آدم فهمیده ای نیستم
    نمی دونم چرا تو این زمینه استثناءً فهمیدم😂😂

    از یه طرف با حکومتی طرفیم که پشت خون همین شهدا قایم میشه

    از اون طرف هم کفتارهای انگلوساکسونی روی هر موج اعتراضی سوار می‌شن

    این وسط فقط همین مردم‌اند که ضرر می‌بینن

    پاسخ:
    تهش همینه که گفتی
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">