🌤ماهشهر🛫🧳

آسمانی شو که از یک خاک سر بر می کنند بید های سر به زیر و سرو های سربلند

🌤ماهشهر🛫🧳

آسمانی شو که از یک خاک سر بر می کنند بید های سر به زیر و سرو های سربلند

پیوندهای روزانه
۲۶
خرداد ۰۲

به یه نتیجه ای که در مورد عقاید سیاسی رسیدم اینه که تو یه سن خاصی در دوران بچگی تحت تاثیر خانواده ، جو و شرایط محیطی ، رسانه و چیزای دیگه عقیده ی سیاسیمون شکل می گیره و تا آخر عمر با همون تعصب به سرکوب جناح مخالفمون ادامه می دیم

اخبار با سوگیری مورد علاقمون رو دنبال می کنیم 

و به شبهه های حزب مخالف با توجه به پاسخ هایی که بالا دستی هامون بهمون یاد می دن جواب می دیم 

و برای جناح مقابلمون شبهه هایی که از بالا دستی ها می گیریم رو مطرح می کنیم

خاطره هایی از خودمون و اطرافیانمون نقل می کنیم در ستایش جوانمردی و آزاد اندیشی هم رای های خودمون و در نکوهش بی وجدانی و خشونت و بی سوادی جناح مقابل

و به ندرت ممکنه دست از این تعصب سیاسی برداریم

من تنها دوستم و دوست صمیمیم یه دختر چادریه که بیشتر اوقات عمرمون رو با هم گذروندیم

من و مبینا ظاهر هامون مخالف همه

و عقیده هامون هم از اونور مخالف همه

تا راهنمایی بودیم دعوامون سر فتنه ی 88 بود (که مبینا می گفت نگو فتنه بگو جنبش سبز)

که من می گفتم احمدی نژاد اون می گفت موسوی (چون معتقده که موسوی برنامه های خیلی خوب و روشنفکرانه ای برای کشور داشته ولی نذاشتن کار کنه)

دوره ی قبلی انتخابات دعوامون سر این بود که من می گفتم رئیسی یا میرسلیم و اون می گفت روحانی

این سری هم بحثمون این بود که من می گفتم رئیسی و قاضی زاده هاشمی اون می گفت این انتخابات دیگه به درد نمی خوره که کسی بخواد شرکت کنه

مبینا به رهبر و امام خمینی علاقه نداره

می گه چرا اسم خودشون رو گذاشتن امام؟ 

چرا حقوق زنان نادیده گرفته شده؟ چرا تبعیض هست؟ چرا اختلاص و تورم هست؟ 

بانکداری کجاش اسلامیه؟

مثال میاره که امام علی رو فرستادن دنبالش چرا وقتی بین برخی مردم مشروعیت نیست حکومت واگذار نمیشه؟

مگه امام نگفت حکومت رو به شورا می سپاره پس چی شد؟

مبینا به شهدا اعتقاد داره ولی معتقده که خونشون رو هدر داده جمهوری اسلامی. 

مثال میاره از حرف بعضی شهید ها که ما برای اسلام و ایران رفتیم نه برای فلانی و بهمانی

یا اگه اون موقع گفتن امام و رهبر اوایل انقلاب بوده و شناخت کافی نداشتن

سر قضیه ی زن زندگی آزادی خیلی با هم حرف زدیم

نقل می کنه از شهید بهشتی یا نمی دونم کی.... که حکومت حق نداره در مورد پوشش افراد و زندگی شخصی شون نظر بده و هرکس باید جوری که ذوست داره باشه

بدش میاد کسی به خاطر ظاهر چادریش بهش بگه بسیجی

می گه کتمان می کنم ! من نیستم.

چند وقت پیش گفت خودمم دلم رضا نیست دیگه چادر سر کنم چون یه سریایی چادر سرشون می کنن که نمی خوام شبیه اونا به نظر برسم

با اعصاب خرد وسط دانشگاه سرش داد زدم : چادر حجاب حضرت زهراست. دقیقا به خاطر کدوم گروه بدت میاد سرت کنی؟

 

خب این مسائل ادامه داره و ما هم مدتیه برای آسیب نرسیدن به دوستیمون این بحث ها رو کنار گذاشتیم

همه ی ما دلمون می خواد باور منیم که خودمون حقیم و دیگری باطله

همونطور که هروقت اون شبهه اورد من کلی دلیل آوردم که ردش کنم اونم همیشه حرفای منو نقد می کنه

همونطور که 7 سال دوستی منو به گرایش سیاسی اون در نیاورده اونم به گرایش من در نیومده

همونطور که با وجود این همه شهید امنیت و شاهچراغ من نتونستم باور کنم واقعا این جریان برای آزادی ایرانه . نه تجزیش

اونم با وجود مهساها و نیکا ها و حمیدرضا ها معتقده که جمهوری اسلامی ظالم و خون خواره و حکومت ظلم برقرار نمی مونه

همونطور که من دوستای هم عقیده ی خودم دارم که عقیدم از بین نره اونم داره تا من نتونم تغییرش بدم

من آدم بدیم؟ نه

مبینا آدم بدیه ؟ نه

اگه ادعا می کنم اون باید تغییر کنه پس باید تغییر کردن واسه خودمم ساده باشه ولی نیست

عقاید سیاسی میاد و می ره 

چیزی که من بهش اعتقاد پیدا کردم اینه که آدما باید به خدای یکتا اعتقاد داشته باشن، به عقل سلیم ، به اینکه تک تک کنش هاشون به حتی یک نفر دیگه آسیب نزنه و به اینکه هر جا هر مظلومی دیدن که هر طرف این جغرافیای سیاسی ایستاده بود حقش رو از ظالم مطالبه کنن

همین

وگرنه تو دنیای سیاست ایکس میاد ایکس می ره

وای میاد وای می ره 

زد میاد زد می ره 

از من و شما سیاسی تر الان زیر خاک خوابیدن 

دوره ی پر تنش تر از من و شما اومده و گذشته 

 

 

 

+ چتر عنایات آقای شاگرد بنا دیر زمانیه که بر وبلاگ ماه زده نیوفتاده . 

اینم از پست سیاسی 

باشد که ببینن و باز هم به اینجا سر بزنن

 

موافقین ۶ مخالفین ۱ ۰۲/۰۳/۲۶
ماه زده

نظرات  (۲۱)

آفرین

آففرین 

هزار بار تحسینت کردم صبا جان.

طینتمون خیلی به هم متصله :))

نگران امثال جناب شاگرد بنا و تائیدکردن یا تحسینشان یا حتی دنبال کردنشون هم نباش.

منم مثل شما از اونایی هستم که ایشون افتخار نداده و نمیده و نخواهد داد که پای حرف دلهای ما بشینه.

مهم هم نیست.

من که دارم جل و پلاسمو جمع میکنم از بیان برم.

ولی یه دلخوری از ایشون دارم، بعید هم میدونم این چیزا براشون مهم باشه که بخوان جلب حلالیت کنند.

بقول خودت

ایکس میاد، ایکس میره.

پروانه میره، حلزون میاد.

دور دنیا همینجور در گردشه.

مهم اینه خدا و اهل‌بیت از ما راضی باشن.

منطق اونها هم از بقیه جداست الحمدلله 

پاسخ:
چتر عنایت پروانه خانم هم چند پستی بود بر سر وبلاگ ماه زده نیوفتاده بود XD

میشه از بیان نرید ؟
به قول آنجلینا جولی 
من اگر بنشینم 
تو اگر بنشینی 
او اگر بنشیند 
چه کسی برخیزد؟

من با شاگرد خیاط حرف می زنم که بازم بیاد 

شما رو نمی دونم
ولی خودم اینقد هیشکی نیست بهش حرفام رو بزنم که هرچی هم از بیان طلاق بگیرم بازم رجعت می کنم :)))))
البته بعد هر ۳ بار یه اکانت جدید می سازم که دوباره بتونیم به هم محرم شیم

نه جدی آقای شاگرد بنا چند ماهیه همه ی وبلاگ ها می رن اینجا نمیان
دلم یهو گرفت 


آقا پروانه بیاد پرستو و پلیکان و پوپک می ره 
حلزون چیه 
بلا نسبت بلا نسبت بلا نسبت 


:}
۲۶ خرداد ۰۲ ، ۱۳:۳۷ میم مثل حنانه

هر کسی یه عقیده ای داره ولی آدم کافیه بدون تعصب بگرده تا حقیقت رو پیدا کنه... 

حقیقتی که میگم ربطی به عقیده ی من نداره. یه حقیقت اصلی هست که تهش همه ی ما آدما بهش می رسیم.

و خب عقاید ما کنش هامون رو میسازن خیلی مهمه که طرف کی باشیم. اون آدمای سیاسی هم اومدن و رفتن ولی این ما بودیم که با پیروی ازشون تاریخ رو رقم زدیم.

برا همین نمیشه بی تفاوت بود نسبت به عقیده ی طرف. چون در نهایت فکر اون ادم منجر به انتخاب و انتخابش منجر به کنشش میشه.

ولی خیلی خوبه که با وجود چنین اختلافات سنگینی باهمدیگه دوستین :)امیدوارم هم ایشون و هم شما به حقیقت برسید :)

 

پاسخ:
حقیقت آینه ایست
که روزی از آسمان افتاد و هزار تکه شد 
پس هرکس تکه ای از آن را برداشت
و گمان کرد که حقیقت همان است

پستهاتو می خوندم.

من که از خدامه باهام حرف بزنی.

منم مثل شما تنهام. همصحبتی ندارم.

پاسخ:
لطف دارید 

خب پس از بیان نرید دیگه :(
ما آدم های تهنا رو تهنا نذارید :(
۲۶ خرداد ۰۲ ، ۱۳:۵۲ علی باقری کاکشی

چادر میراث حضرت زهرا (س) اما هر چادری زهرایی نیست.

کشمیری یادمان نرفته کمی در مورد رفتارهای مذهبی کشمیری قبل از ظاهر شدن باطنش مطالعه کنید با خودکار اداره حتی کار شخصی انجام نمی داد صد من ریش داشت و یقه بسته اما بمب گذاشت و ده ها تن را کشت .

این که شما یه عقیده داری و دوست شما عقیده دیگه طبیعی است . اما به این چیز ها نمی گویند بحث سیاسی ، این بحث ایدئولوژیک ،بحث عقیده است یا شاید بشه گفت جر و بحث سیاسی است.

شعار زیبای دادن ((زن ، زندگی ،آزادی )) اما به آن عمل کردند ؟؟ چند روز پیش خبری مطالعه میکردم از مجلس همین کشورهایی که به ایران می تاختند و آن را دشمن زن می‌نامند.  دز در خیابان نه ، یک فرد عادی نه ها 

در مجلس کشورشان ، نماینده مرد به نماینده زن تعرض جنسی کرده بود و این نماینده بیچاره اعتراض خود از رفتار نمایندگان مرد با زنان را در صحن علنی بیان می کرد .اما صدایی در رسانه‌ها در نیامد چرا ؟؟ چون سیاست است. اما این اتفاقات در ایران ترند جهانی میشوند .

حجابی که با رفتار حکومت ، نماینده یا فردی آمده باشد برود بهتر است ، اسلام از هزاران سال قبل در ایران بوده به رفتار جمهوری اسلامی یا پهلوی نیست قبل از اسلام نیز پوشش های نظیر یا شبیه چادر بوده .

ما دیپلمات نیستیم حرف مان صریح می‌زنیم اهل هیچ حزب و دسته هم نیستیم 

اغلب مردم کشور ما فقط اصلاحات و اصول گرایان میدونند آن هم هیچ آگاهی نداند معیارشان مذهبی و غیر مذهبی است در صورتی که بیشتر سران اصلاحات از روحانیون هستند و بیشتر اصولگرا ها کت و شلواری هستند چند درصد تا حالا اساسنامه حزب را خوانده؟؟

 

پاسخ:
خب بله
ولی کسی بگه من نمی خوام چادر سرم کنم چون یه بنده خدا چادری و بداخلاق بود ازش می پذیرید؟

+چند درصد تا حالا اساسنامه حزب را خوانده؟؟
اینو خیلی خوب اومدید 
واقعا زیر ۵ درصد از طرفداران هر حزب

۲۶ خرداد ۰۲ ، ۱۴:۰۱ میم مثل حنانه

پس امیدوارم آینه رو کامل کنید :))

 

پاسخ:
آممممین

چه پست خوبی. هیچ دوستی‌ای نباید بخاطر سیاست آسیب ببینه. آفرین برشما...

متاسفانه نوع تفکرات اونی که نام بردید، برای امروز ما آفته. نگاه یکسونگر و خودحق‌پندار، فقط تنش‌های جامعه‌مون رو زیاد می‌کنه.

پاسخ:
متشکرم ^^
اره دیگه 
البته منم چون تفکرم همینطوره نمی تونم از کسی خرده بگیرم
۲۶ خرداد ۰۲ ، ۱۴:۰۷ میم مثل حنانه

البته میخواستم بگم به یه دید واحد برسید چون از با چیزی که من دارم می‌بینم بیشتر شبیه پازل بود تا آینه!D:

پاسخ:
عاح 
دید واحد کجا بود خواهر

من که با بیان نتونستم تهناییمو پر کنم،

شاید شما بتونی :))

پاسخ:
منم نه
ولی دست کم از هر ۱۰ بار که رفرش می‌کنم یه پیام جدید برام میاد
بعد حس می کنم اگرچه آدما از زندگیشون مثل دستمال کاغذی پرتم کردن بیرون
ولی هنوز برای بعضیا به قاعده ی یه کامنت ارزش دارم💔

هزار نکته ی باریک تر ز مو اینجاست.(در موضوعی ک طرح کردید)

پاسخ:
شما لطف دارید 
۲۶ خرداد ۰۲ ، ۱۵:۰۹ زری シ‌‌‌

دقت که میکنم میبینم هیچ گونه هوش سیاسی ندارم XD

پاسخ:
خیلیم داری +_+
۲۶ خرداد ۰۲ ، ۱۵:۳۹ میم مثل حنانه

صبا جان به قاعده ی یه کامنت چیه؟!

شما عزیز مایی🙂

پاسخ:
هعی 
مبینا جونم :)
شما لطف دارید

۲۶ خرداد ۰۲ ، ۱۵:۵۸ علی باقری کاکشی

در پاسخ سوال شما باید بگم اولا حجاب فقط چادر نیست

بله ، حجاب که با شناخت نیامده باشد بره بهتره ، من به همسرم هم گفتم حجاب برای امنیت خود فرد هست حد و حدودش با خودشه یکجا جمع خانوادگی با مانتو تشخیص میده ، یه جا خیابان با چادر تشخیص میده ، یه شاید جمع دوستانه باشه اما احساس آرامش نداشته باشد با چادر باشد یا........

اصلا قصد مقایسه ندارم شما خودت این سوال جواب بدید 

پوشش من طبق سلیقه ، شناخت ، آگاهی خودم شکل میگیره درست ؟؟به نظر شما میشه مثلا شما شهید سلیمانی ببینی چادری بشی / فرداش اون فیلم آسانسور وزارتخانه ببینی بگی پس چادری اینه من چادر نمی زنم 

فرداش مثلا فیلم کمک کردن فلان بازیگر هالیووددر آفریقا  ببینید بگی منم مثل این بپوشم ؟؟ 

یهودی حجاب بیشتر از اسلام دارد ، در یهودی کل بدن و صورت/ در اسلام گردی صورت و مچ دست و پا نیاز پوشش نداده / حتی در کلیسای مسیحی هم حجاب هست .همانگونه که راهبه های مسیحی هستند

در همه ادیان پوشش و حجاب هست ، حالا شما خودت قبول میکنید به خاطر رفتار شخص ثالث حجاب داشته باشید یا حجاب بردارید ؟؟ یا جوان میگه اسلام اینه من زرتشتی ، من مسیحی ،.... حالا چون مسلمان نیستم حجاب برداشته مشروب دستش ،..... 

یکی از مربیان هلال احمر تعریف میکرد . یه دختر بنده خدا سرع داشت ، تو خیابان حمله بهش دست داد مانتو از این جدیدا بود که اندازه پیراهن شده غش که کرد موقع افتادن گوشه مانتو افتاد بالا قسمتی از بدنش نمایان شد شاید به اندازه چهار انگشت هم نبود .

آمبولانس برای مواقع نیاز سر میدان ، خیابان ،... می ایستد ، خلاصه گفت رفتیم بالای سرش دیدم چندتا جوان که برای تماشا جمع شدند داره میگه عجب بدنی ، هرشب با یکی ،..... فقط به خاطر چی اینکه بنده خدا غش کرد گوشه پیراهن رفت بالا دختر معصوم را هزار کاره خطاب کردند 

ببینید حجاب برای همچین چیزهایی ، درست آن انسان ذهنش خراب بود ، بعضی حرف مردم برایشان اهمیت ندارد ، رودخانه با دهن سگ نجس نمیشه ،...... اما حجاب سپری است در برابر همین آدم ها وگرنه دختر با حجاب کولر گازی زیر چادر نداره تو گرما ۷۰ درجه خوزستان پارچه مشکی که گرما چند برابر جذب می‌کنه بندازه سرش یا بپیچه دور خودش 

حجاب فقط مربوط به بانوان نیست ، مرد هم حجاب مشخص دارد .

خیلی باورهای اشتباه در جامعه ما هست ، مثلا مرده آمده وسط بیابان خودش با شلوارک و رکابی ، بانوان همراهش با چادر و مانتو و..... احساس قدرت و غیرت هم داره یکی نیست بگه پ حجاب خودت کو ،..... 

در پایان این نکته که نه فرد با حجاب انسان سالمیه ، نه فرد بی حجاب انسان فاسدی است 

پاسخ:
سلامت باشید شما و همسر محترمتون 

حرف حق جواب نداره
۲۶ خرداد ۰۲ ، ۱۶:۲۲ مهرداد ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏

متن خوبی بود

مهم شناخت حق هست

وکسی که حق رو طرف‌داری کنه خود به خود دارای جاذبه و دافعه خواهد شد .

وگرنه کسی که بگه همه راست می‌گن و دل همه رو بخواد بدست بیاره یه عمل منافق‌گونه انجام داده .

پاسخ:
متشکرم آقای مهرداد 
بله همینطوره 


حال برادر چطوره؟

سلام 

چه خوب که میتونی با عقاید مختلف خودت تعامل داشته باشی . 

 

من متوجه بخش پایانی پستت نشدم، آدمای سیاسی میان و میرن اما عقیده سیاسی نمیاد و بره، به نظر من هرکسی باید برای خودش یه متر و معیاری داشته باشه، که افراد رو با اون معیار بسنجه و ببینه توی سیستم فکری ش اون فرد حقه یا نا حق ...  

 

 

پاسخ:
سلام 
متشکرم 

آزادی 
عدالت 
قانون 
خدا 
همشون فطری اند 
ولی هرکی به سلیقه و فکر و تمایل خودش بهش اقدام می کنه 
یکی برای آزادی چاقو می خوره ، یکی شالش رو بر می داره یکی شعر می گه یکی خودکشی می کنه 
همشون هم از ظن خودشون راه درست رو دارن می رن

شاگرد بنا رو شماها بزرگش کردین 

شماها که برای اون پست میزارین 

نمیاد که نیاد چه اهمیتی داره آخه

پاسخ:
کار دارم باهاشون 
می خوام حال آقای سرباز رو بپرسم 
هیچکس دیگه غیر شاگرد بنا از سرباز خبر نداره 

😅😅😅

خب از آخر میگفتی فرزندم 

خودش میاد پس جواب میده

به دزیره بگو شاید راه ارتباطی  داشته باشن یا مرات 

پاسخ:
در طالع ما نوشته شده که همیشه ما دنبال بقیه و جویای حال بقیه باشیم
وگرنه کسی پیگیر ما نیست .... که نیست.... :) 

هعیییییی

اگه حرف دیگه ای هست بگو اینجا :))

پاسخ:


هیچکس چشم به راه من دیوانه نبود
هرچه بر در زدم انگار کسی خانه نبود

راندی از خویشم و من مردن خود را دیدم
کاش تشییع من اینقدر غریبانه نبود :))))))))))))))
۲۶ خرداد ۰۲ ، ۲۰:۵۹ مهرداد ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏

سلامت باشید

ان‌شاءالله رو به بهبودی بره ، به لطف خدا امید داریم

ممنون از شما

پاسخ:
خدا رو شکر 
خداوند همه ی بیمار ها رو شفا عنایت کنه و دل خانواده هاشون رو شاد کنه

نگران جناب سرباز نباش، حالش خوبه.

پاسخ:
تجربه نشون داده هرکی حالش خوب باشه خبری ازش نیست  :}

خوشا کسی که وقتی میخوان ازش بد بگن ناشناس میگن :) خوشا کسی که دشمناش ترسو باشن :))

پاسخ:
خوشا کسی که منتقد رو به دشمن تبدیل نکنه با باز نذاشتن راه برای انتقاد و گفتگو :)

من بارها انتقاد کردم ولی بیانیا کامنت منو تایید نکردن. چند تا وبلاگ 

شاید ناشناس بزاریم تا بقیه ببینن

دزیره  خودت رو وسط ننداز و دعوا نساز

دشمن چیه !!

پاسخ:
دوستان اینجا دموکراسی برقراره
و در گفتگو به روی همه باز


+ یه لحظه حس اصلاح طلب بودن بهم دست داد🗿

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">