🌤ماهشهر🛫🧳

آسمانی شو که از یک خاک سر بر می کنند بید های سر به زیر و سرو های سربلند

🌤ماهشهر🛫🧳

آسمانی شو که از یک خاک سر بر می کنند بید های سر به زیر و سرو های سربلند

پیوندهای روزانه
۲۵
تیر ۰۲

یکی از کارهایی که خیلی به آن علاقه دارم و انجامش می دهم یاد کردن است

فکر می کنم هر موجودی توی دنیا حق دارد به خاطر آورده شود 

شب ها می نشینم یک گوشه در تاریکی و آدم ها را با خوبی هایشان یاد می کنم

گیرم مرد نجار معتادی باشد که وقتی ۵ ساله بودم فرفره ی چوبی کوچکی را به من هدیه داد 

یا دختر کوچکی به نام درسا که با هم توی مدرسه دعوا می کردیم

و یا پیرزن تنهای محله ی دردشت که نشسته بود روی یک بتون سیمانی و می گفت این آجر ها را شوهرم روی هم گذاشت روی هم ، از این در چقد قالی بافتم دادم بیرون.... 

بچه هایم چقدر کوچک بودند 

شوهرم چقدر خوب مردی بود. شوهرم پلیس بود.

۱۲ سالم بود آمدم این خانه 

شوهرم زود مرد .....

 

امشب داشتم یکی را یاد می کردم که خیلی آزارم داده 

بعضی وقت ها آدم اینقدر برای چیزی هزینه داده و درد کشیده که نمی خواهد فراموش کند 

انگار که اگر فراموش کند یعنی تمام آن سال ها شوخی بی مزه ای بوده که باید به آن تک خند زد و از آن گذشت 

 

اما من هم به خاطر آورده می شوم؟

حس می کنم از زندگی خیلی ها خیلی زود محو شده ام 

کتاب‌هایی را ‌که به اش داده ام می ریزد دور. نقاشی ها را می گذارد توی بازیافت. عکس هایم را پاک می کند. سیمکارت جدید می اندازد و بعد بوووووم! 

انگار که هیچ سالی هرگز و ابدا هیچ ماه زده ای وجود خارجی نداشته .

اینقدر هزینه ی اجاره و تامین زندگی و مشغله های کار و زندگی جدید فکرش را مشغول می کند که دیگر یادم نمی افتد.

اگر هم بیوفتد هیچ احساسی را زنده نمی کنم.

شاید در زندگی قبلی ام فرمول ریاضی یا قرن شاعر های معروف یا ثابت پلانک بوده ام که فراموش کردنم این قدر ساده است

خودم وقتی کسی را یاد می کنم سعی می کنم بهترین احساسی را که در من زنده کرده بود به خاطر بیاورم . برایش آرزوی سعادت کنم و به احترامش سکوت کنم. 

من خیلی وقت است که از فراموش شدن نمی ترسم

دوست دارم صادقانه فراموش شوم تا کسی به تظاهر یادم کند 

درست مثل وصیت ژان والژان

در سطر های آخر بینوایان:

 

(آه ای کوزت کوچک و عزیزم

هنگامی که مردم مرا در قبر بی نشانی در حاشیه ی گورستان به خاک بسپار و همراهم صلیب آقای مقدسم مسیح را قرار بده 

تا سال ها بعد که رهگذرانی از آنجا عبور کردند

در نیابند که این قبر کهنه و فرسوده ی خفته در میان علف ها، آرامگاه ابدی مردیست که برای عدالت روحش به جنایت آغشته شد ، دختر عزیزش را در لباس عروسی دید ، داستان های بسیاری را پشت سر گذاشت و عاقبت در پناه لطف بی حد خداوند و مسیح در این گوشه از خاک میهنش فرانسه آرام گرفت.)

 

 

 

 

موافقین ۶ مخالفین ۰ ۰۲/۰۴/۲۵
ماه زده

نظرات  (۱۰)

۲۵ تیر ۰۲ ، ۰۹:۴۰ یاسمن گلی :)

آییی دختر من ، خوش برگشتی:))

پاسخ:
مرسی گل گلیم

عزیزم

با اینکه ندیدمت، ولی خیلی یادت می کنم.

چقدر من غم سنگین تو رو به خوبی حس می کنم.

پاسخ:
سلام پروانه خانم
شما لطف دارید 
ای وای :(
خودتونو ناراحت نکنید 
خواهش می کنم

دوبار اومدم اینجا بسته بود و راه سک‌سک نداشت.

بیادتان بودم :)

پاسخ:
سلام آقای رازی 
سلامت باشید
همشهری می شیم ؟
۲۵ تیر ۰۲ ، ۱۵:۴۶ محسن رحمانی

سلام 

خوشحالم که وبتون رو باز کردید .

پاسخ:
سلام آقای رحمانی
سلامت باشید

سلام و درود

قبول نشدم متاسفانه. مرسی که یادتون بود :)

پاسخ:
ما کم سعادت بودیم که همشهری بودن با شما رو از دست دادیم :)
فدای سرتون
۲۶ تیر ۰۲ ، ۰۶:۳۱ مسلمانِ یاغی ...

این رنج ها فقط وقتی بودنشون بهتر از نبودنشون میشه که بتونیم بپذیریم شون و فراتر از اون، بتونیم از دل‌شون به یه فلسفه شخصی برسیم...به یه جهان‌بینی.

میشه به نظرتون؟

پاسخ:
آری شود ولیک به خون جگر شود...
۲۶ تیر ۰۲ ، ۱۶:۳۷ ستاره برزنونی

از امروز به بعد توی یاد من هم موندگار شدی 🎈😉

پاسخ:
باعث افتخاره که شما به یادم باشید 
دل به دل راه داره ^^

ثابت پلانک بودی تو زندگی قبلیت فکر کنم

اما موقع یاد کردن از کسی سعی نکن بهترین حس رو که باهاش تجربه کردی به یاد بیاری

کلا شما سعی نکن

فیلم کوکو رو یادم آوردی

بزار هرکسی هر وقت وقتشه خود به خود

به یادت وارد بشه

مثلا پریروز

بابابزرگم که سی و سه سال پیش فوت شده اومد به یادم

خیلی حال داد چون خودش اومد 

زورکی نبود

خون جگر رو هستم

یه استکان از همون یواشکی روش برو بالا درست میشه

پاسخ:
اوممم
آره 
ایده ی خوبیه 



آخ
چشم
۲۷ تیر ۰۲ ، ۱۴:۱۸ پروین صفری

😌🎈

پاسخ:
سلام
حال شما؟

سلام صبا خانم 

احوال شما

خوبین؟

پاسخ:
سلام سلام
به به 
خانومِ بهار خانوم 
مرسی
شما چطورید :}

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">