🌤ماهشهر🛫🧳

آسمانی شو که از یک خاک سر بر می کنند بید های سر به زیر و سرو های سربلند

🌤ماهشهر🛫🧳

آسمانی شو که از یک خاک سر بر می کنند بید های سر به زیر و سرو های سربلند

پیوندهای روزانه

چرا از نماز خواندن می ترسم؟

يكشنبه, ۲۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۳۷ ب.ظ

یه معمایی که خیلی باهاش درگیرم سال هاست اینه که از نماز خوندن می ترسم ......

 

صدای اذان که میاد احساس ترس وجودم رو فرا می گیره ....

احساس می کنم وای حالا چه خبر شده ..

همیشه از لحظه ی نماز فرار می کنم 

تا آخرین لحظه نمازم رو عقب می اندازم 

وقتی هم می خونم حس می کنم شعور لازم برای نماز خوندن رو ندارم و شایسته ی این عمل نیستم و در همین افکارم تا تموم بشه ....

همیشه استرس نمازم رو دارم

حتی بعضی شب ها تا صبح چند بار از خواب می پرم و موبایلم رو نگاه می کنم ببینم ساعت چنده و اذان شده یا نه 

 

یعنی این قضیه مسئله ی هر روز منه .....

از نمازم فرار می کنم و تا آخرین لحظه عقب می اندازمش 

و این چند ساعت همه ی کارهایی که می کنم برام مثل عذابه و هیچکدوم به سرانجام نمی رسه چون نگران نمازمم 

 

شابد بگید خب اول وقت بخون که از دستش راحت شی 

ولی من نمی خوام حسم به نماز این باشه که از دستش راحت شم

 

چیکار کنم که دوستش داشته باشم و ازش نترسم و اون حس ترس و همیشه احساس گناه نسبت بهش نداشته باشم ؟

ممنون می شم اگه راهکاری دارید بهم بگید

 

راستی از وقتی به تکلیف رسیدم اینطوری نبوده که مجبورم کرده باشن بخونم و برای خاطره ی بد شده باشه ‌‌‌... نمی دونم علت این قضیه چیه

  • ماه زده

نظرات  (۶)

چه مطلب خوبی

پاسخ:
سلام علیکم 
باشد که به راهکار خوبی هم برسد ....
  • ... حنانه ...
  • باید از چیزی که میترسی باهاش رو به رو بشی نه اینکه فرار کنی

    پاسخ:
    توی کتاب غورباقه ات را قورت بده نوشته بود اون غورباقه ای که بیشتر از همه ازش می ترسی و دوستش نداری رو اول بخور .‌.‌


    دلم نمی خواد نماز برام غورباقه باشه ....

    می خوام اول وقت بخونم ها 
    ولی نه از وحشت و احساس گناه
    از شوق از حس خوب ‌‌‌.....
  • ... حنانه ...
  • خب حس خوب که از همون اول قرار نیست به وجود بیاد

     باید براش کاری کرد

    اینکه از همون اول ما باید نسبت به یه کاری راغب باشیم متاسفانه فانتزی ای هستش که انداختن تو ذهنمون.

    از اول مثلا متحول بشیم و یهو به نماز علاقه مند بشیم.

    به حجاب علاقه مند بشیم.

    بهویی اهنگ گوش دادن رو ترک کنیم یا ارتباط با نامحرم رو.

    اینا چیزایین که ذره ذره اتفاق میفته و لذتش به دل میشینه.

    مهم اینه که الان یه هدف داری و اونم نماز خوندنه. پس سعی کن با قدم های کوچیک به هدف های بزرگ برسی.

    همین نمازخوندن رو اگه میخوایم لذت واقعیش رو بچشیم باید کارای مختلفی رعایت کنیم

    اول وقت بخونیمش

    با دقت و بدون حواس پرتی بخونیمش

    حتی سعی کنیم برا نماز آراسته و مرتب باشیم

    اینا همه مؤثره

    ره صد ساله رو که نمیشه یه شبه رفت :)

    پاسخ:
    اوهوم راست می گی ....
    این درواقع میشه رفتار درمانی....
    که آدم باید یه کاری رو انجام بده بعد معنا براش شکل بگیره..

    چه جالب 
    مچکرم

    خواستم چند جمله کوتاه عرض کنم، شرم کردم که حالا مگر خودم کی هستم.

    ماحصلش این بود که شما برای نماز حرمت قائل هستید و خدا از دل بندگانش آگاه است. به نظر حقیر، نماز را اول وقت بخوانید و به حساسیتتان که ممکن است شیطان به آن دامن میزند، اعتنا نکنید. 

    یاد این فرمایش از آیت الله بهجت افتادم که رحمت خدای بزرگ بر ایشان باد، گفتم اصلا همان را ذکر کنم. 

    https://bahjat.ir/fa/content/13183

     

    پاسخ:
    سلام .....

    بله.... فکر کنم باید همین کار رو بکنم..
    البته بازم اول وقت خوندن سخته 
    به خصوص وقتی آدم توی خونست 
    یه طورایی میشه که نمیشه :((

    ممنونم لطف کردید 🌿🌷

    نه اون نکته ی اولتون رو بفرمایید ما که شما رو نمی شناسیم که ریا بشه :))))

    📢 آیت الله مجتهدی تهرانی فرمودند: 

    ⚠️ اگر دیدید نمازتان به شما لذت نمیدهد؛ 

    👈 قبل از تکبیر و شروع نماز بگویید: 

    ✅ «صلی الله علیک یا اباعبدالله الحسین (ع)»

    👌آن نماز دیگر عالی میشود!

    پاسخ:
    چقدر زیبا ..... :) 
    ممنونم

    خلاصه عرضم تقریبا همان بود. چون در دین ما بر ادای نماز در اول وقت تاکید شده، راحتترین و تضمین-شده-ترین کار، عمل به همان است. چندبار که مقید به آن باشیم، فکرها و حساسیتهای مزاحم رفع میشوند، ان شاء الله

     

     

     

    پاسخ:
    سلام 

    درسته همینطوره........

    خیلی ممنون
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">